image
Kursy i Szkoła Tarota Zapraszam na  Magiczne wczasy z Tarotem w Magicznym Dworze, Jaworznik, 26 - 31 maj 2017 r. Podczas kursu poznamy wróżebną i ezoteryczną symbolikę wszystkich kart tarota oraz nauczymy się szeregu rozkładów wróżbiarskich...   Czytaj więcej...
image
Jan Witold Suliga - Tarot Historia tarota nie ma kresu, nie bez racji bowiem powiadał Eliphas Levi, że ten, kto się z nim wiąże, bierze na siebie jarzmo łańcucha duchowych wtajemniczeń, które rozpoczynają się od Henocha i Hermesa Trismegistosa, lecz nie kończą nigdzie... Czytaj więcej...
* *
image image

Terapia duchowych uzależnień

 

Prowadząc Centrum Terapii Uzależnień Duchowych od kilku lat zajmuję się szkoleniami oraz szeroko pojętą profilaktyką i terapią mającą na celu niwelację toksycznego wpływu na ludzką osobowość wszelkiego rodzaju duchowych praktyk. Zjawisku temu nadałem nazwę Syndromu Duchowego Uzależnienia ( SDU ) - link do artykułu na temat SDU

W określeniu tym słowo „syndrom” oznacza: zespół charakterystycznych przejawów czegoś, co jest wspólne dla wielu, ma właściwe sobie symptomy główne, rządzi się tymi samymi prawami i wymaga spełnienia podobnych warunków niezbędnych do wystąpienia i do zaniknięcia.

Natomiast „duchowe uzależnienie” rozumiane jest jako: 1/ wrodzona, odziedziczona po przodkach lub nabyta w skutek inspiracji, nauk, perswazji albo przymusu ze strony innych ludzi; 2/ wzbudzona, wzmacniana, modyfikowana,   ukierunkowana przez zewnętrzne względem człowieka spirytualne moce/byty; 3/ silna, nieodparta, racjonalnie bądź irracjonalnie motywowana  kompulsywna potrzeba wykonywania jakiś czynności w celu zaspokojenia pragnień, potrzeb, dążeń o charakterze duchowym, tj. mających związek z ponadzmysłowymi mocami, energiami albo boskimi personifikacjami.

Czynnikiem sprawczym SDU nie są zatem duchowe doktryny czy praktyki, lecz kompulsywny, uzależniony stosunek do nich.  W tym też sensie syndrom ów można zaliczyć do takich rodzajów nałogów, jak alkoholizm, sexoholizm, uzależnienie od hazardu, spowodowanych nie tyle w skutek tego, że się pije, uprawia seks albo gra w karty, lecz z tej przyczyny, iż czynności te do tego stopnia zniewalają człowieka, że zaczynają nim rządzić. Z drugiej strony należy jednak pamiętać, że - podobnie jak w przypadku alkoholu, tytoniu, czy narkotyków – „spirytualny składnik” wielu duchowych praktyk jest sam w sobie „uzależniający”, co czyni je wyjątkowo niebezpiecznymi.

Znając je z własnego doświadczenia prowadzę cykle szkoleń i warsztatów dotyczących zasad „duchowego BHP”,  metodologii rozpoznawania duchowych bytów, typologii SDU, metod duchowej profilaktyki. Przede wszystkim jednak zajmuję się terapią SDU. Terapia Syndromu Duchowych Uzależnień ( SDU ) zmierza do tego, by zająć wobec duchowości właściwą postawę; postawę człowieka uwolnionego od duchowych uzależnień i w pełni realizującego swoją wolną wolę. Przeszedłszy terapię SDU możesz zajmować się tym wszystkim, czym wcześniej się zajmowałeś, o ile będziesz tego chcieć i uznasz, że jest to Ci potrzebne. A jeśli nie - pójdziesz inną drogą. Ale to będzie Twój, samodzielny i wolny wybór. Zapewniam Cię, że niczego nie stracisz oprócz złudzeń. Wolność jest tego warta.

Terapii poddać się mogą ci, którzy po wstępnej konsultacji zdiagnozowani zostali jako osoby cierpiące na SDU lub będące ofiarami duchowego uzależnienia innych ludzi. Wyodrębnić w niej można kilka, podstawowych kierunków działania: 

Kierunek pierwszy ( uważność ) prowadzi do wystudzenia emocji wywołanych przejawami duchowej praktyki oraz faktem podjęcia działań zmierzających do wyzwolenia. Nie chodzi w nim o to, by unikać tych doznań. Przeciwnie. Uczy on uważnego obserwowania tego, co się wokół dzieje i odnotowywania w pamięci jako jednego z wielu rozmaitych zjawisk. 

Kierunek drugi ( tu i teraz ) zmierza do tego, by pacjent koncentrował swoją uwagę na tym, co tu i teraz robi, słyszy i ogląda. W połączeniu z uważnością umożliwia likwidację uporczywych wspomnień, natręctw myślowych, stopuje pragnienie wglądu w przyszłość, zniechęca do snucia planów, marzeń itp.

Kierunek trzeci ( myśl prosto ) wyraża dążenie do wyrugowania z umysłu wszelkiego rodzaju, generowanych przez matrycę spirytualnego matrixa, „duchowych schematów” oceniania rzeczywistości. Schematy i towarzyszące im paranormalne zjawiska są zauważane, odnotowane w pamięci, lecz nie analizowane pod kątem ich znaczeń, sensów itp.

Kierunek czwarty ( nieznane ) uświadamia, że budując w człowieku pragnienie poznania przyszłości, zagwarantowania sobie dobrego życia, zbawienia itp., duchowość pozbawia go odwagi zmierzenia się z realnym światem. Ułatwia pogodzić się z tym, co nieuchronne, otwiera na to, co niespodziewane.

Kierunek piąty ( ja jestem... ) uczy skupienia się na swoim ciele, jego potrzebach, zdrowiu, na akceptacji siebie takim, jakim się jest ze wszystkimi swoimi dobrymi i złymi przymiotami.

Kierunek  szósty ( rozpoznaj-odetnij ) kładzie nacisk na konieczność pozbycia się wszelkich „duchowych” książek, czasopism, gadżetów i rekwizytów. Pomaga też ocenić rodzaj, typ, charakter mechanizmów, które doprowadziły do uzależnienia. Pacjent pracuje nad Ankietą Rozpoznania Uzależnień Duchowych ( ARUD ), uzupełnia ją, poszerza na swój użytek, na końcu zaś pisze „duchową biografię”, dołączając do niej osobny tekst, w którym oświadcza, że zrywa nałożone na siebie „pieczęcie” i raz na zawsze przecina więzi z sektami, bractwami, duchowymi nauczycielami oraz mistrzami.

Kierunek siódmy ( ja – świat - Bóg ) rekonstruuje właściwą optykę widzenia siebie, świata i Boga. Uświadamia, że to, iż żyjący w tym, a nie w innym świecie i dysponujący jednym, niepowtarzalnym życiem człowiek może śmiać się, płakać, dotykać kory drzew, tańczyć, pisać wiersze, pracować w ogrodzie, uczyć się szydełkowania, jeździć na rowerze i robić wiele innych jeszcze rzeczy, jest wielkim, wspaniałym, cudownym darem. I że otrzymał go od kogoś, kogo nazywa Bogiem, a kto darmo dając mu wolność nie domaga się tego powodu niczego poza tym, by zechciał dar ten dobrze wykorzystać.

Czytaj również: 

Przypadki SDU - link  

Przejawy SDU - link

Duchowe BHP - link

Konsultacji  udzielam bezpośrednio lub przez skype

Cena konsultacji

Klienci z terenu Polski - 250 PLN

Klienci zagraniczni ( przez skype ) - 60 Euro

Konsultacja trwa ok. 2 godz.

Konsultacji przez skype udzielam po stwierdzeniu dokonania wpłaty na poniższe konta:

konto złotówkowe

ING BANK ŚLĄSKI 65 1050 1025 1000 0090 7369 5430

IBAN -   PL65105010251000009073695430

SWIFT Banku - INGBPLPW

konto euro

ING BANK ŚLĄSKI 11 1050 1025 1000 0092 1294 2909

O mnie i o tym czym się zajmuję

jws333

Nazywam się Jan Witold Suliga. Z wykształcenia jestem antropologiem kultury, doktorantem Ranchi University w Indiach, z zawodu - wróżbitą, terapeutą i nauczycielem. Moją największą pasją są tarot i kabała, którymi zajmuję się od ponad ćwierćwiecza. Równie długo wróżę tarotem, gdyż jest on doskonałym narzędziem umożliwiającym dokonanie wglądu w duszę i przyszłość człowieka. Moja książka „Tarot. Karty, które wróżą” była pierwszą, oficjalnie wydaną w Polsce publikacją na temat tarota. Jestem autorem wielu innych książek i publikacji poświęconych tarotowi, kabale, angelologii, wierzeniom Słowian, ezoterycznym tradycjom Europy itp. Będąc z powołania nauczycielem lubię dzielić się swoją wiedzą i duchowymi doświadczeniami. Dlatego założyłem Kabalistyczną Szkołę Tarota, prowadzę kursy i lekcje indywidualne dotyczące metod i technik wróżenia tarotem, symboliki tarota, duchowego bhp, mistycznej kabały i innych zagadnień. Jestem również terapeutą, specjalizującym się w terapii uzależnień duchowych, DDA, DDD, zaś opracowana przeze mnie terapia Mandala Duszy stanowi kwintesencję mych duchowych i życiowych doświadczeń. 

Doradztwo

TAROT.25

Karty tarota - konsultacje

Radłowska 6, Warszawa

link   

Zapraszam :)

Kabalistyczna Szkoła Tarota